młodsze / starsze
6.30 – 8.30 / 6.30 - 8:15 / – Schodzenie się dzieci
Zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych, zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce, utrwalanie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych, czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę.
8.45 - 9.15 / 8:15 - 8:45 / – Śniadanie
Spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe, zestaw ćwiczeń porannych.
Przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
9.15 - 9.20 / 8:45 - 8.55 / – Modlitwa
Kształtowanie poczucia Bożej Opatrzności poprzez wspólną modlitwę poranną. Wdrażanie do szacunku dla drugiej osoby, do życzliwości, do zgodnej zabawy.
9.20 – 10.20 / 8.55 - 10:30 / – Zajęcia edukacyjne
W sali lub na powietrzu, prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową – uwzględniające podział na grupy wiekowe.
10.20 – 10.40 / 10.30 - 11:00 / – Czynności organizacjno-porządkowe
Wdrażanie do samodzielnego przebierania się i wzajemnej pomocy, zachowanie kolejności zakładania odzieży, wdrażanie do samodzielności.
10.40 – 11.30 / 11.00 - 12:00 / – Zabawa
Zabawy dowolne na placu przedszkolnym, zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych, spacery, wycieczki, zachowanie bezpieczeństwa, przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie. W zależności od pogody, zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11.30 – 12.10 / 12.00 - 12:45 / – Obiad
Wdrażanie dzieci do samoobsługi, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się, dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
12.10 – 14.30 / 12.45 - 14:00 / - Relaksacja, młodsze dzieci – leżakowanie
Próby samodzielnego zdejmowania odzieży, odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek relaksacyjnych, zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne.
14.30 – 15.00 – Podwieczorek
Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych, estetycznych.
15.00 – 18.00 – Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki
W zależności od pogody, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym.
Zajęcia specjalistyczne, zajęcia dodatkowe, zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych, prace porządkowe.