Przejdź do treści

Biedronki – zajęcia 04.-08.05.

BIEDRONKI – 04. – 08. 05.

ŁĄKA WIOSNĄ

  

W tym tygodniu omawiamy z dziećmi tematy związane z wiosenną przyrodą. Poznajemy, oglądamy kwitnące rośliny (łąkowe kwiaty: maki, chabry, jaskry, stokrotki); zwracamy uwagę na zawarte w nich piękno. Poznajemy warunki niezbędne do rozwoju zwierząt; dostrzegamy różnice w budowie zwierząt. Odkrywamy znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt. Ponadto rozwijamy umiejętności liczenia i sprawności manualnej. 

  

1. Zachęcam do odczytania dzieciom rymowanki:

 

Rosną na łące kwiatów tysiące:

czerwone maki, niebieskie chabry,

jaskry żółte jak słońce

i stokrotki pachnące.

  

Po wysłuchaniu jej niech dzieci wymienią nazwy kwiatów i podzielą je na sylaby (wyklaszczą: ma-ki, cha-bry, ja-skry, sto-kro-tki, po wyklaśnięciu niech dzieci policzą ile usłyszały sylab).

  

2. Zapraszam do pracy z wierszem – „Zielone żabki” E. Stadtmuller:

 

Zielone żabki nad zielonym stawem
urządziły sobie zieloną zabawę.

W zielone się listki ślicznie wystroiły
i w zielonej trawie walczyka tańczyły.

A kiedy pod wieczór były już zmęczone,
to z pasikonikiem
zagrały… w zielone.

  

Pytania pomocnicze po wysłuchaniu wiersza:

– o jakich zwierzątkach był wiersz?
– co urządziły  sobie żabki nad zielonym stawem?
– w jakim kolorze były żabki?
– gdzie przebywały?
– w co się wystroiły?
– dlaczego bocian nie zobaczy ich w trawie?
– w co zagrały z pasikonikiem?

  

* Zachęcam dzieci do zabawy w „zielone”, do wyszukiwania w domu zielonych przedmiotów.

  

3. Proszę o wysłuchanie piosenki – „Żabi koncert” J. Kucharczyk:

  

  

Proponuję dzieciom, aby podczas słuchania śpiewały refren piosenki, a przy zwrotkach mogą naśladować ruchy żabek, skacząc po pokoju.

 

4. Owady na łące

Zapraszam do obejrzenia filmiku opisującego zwierzęta, które można spotkać na polskich łąkach: pająki, muchy, ślimaki…

Niech dzieci spróbują wymienić owady, które zapamiętały i policzyć ile ich było.

  

 

  

5. Zachęcam dzieci do rozwiązania zagadek, dotyczących mieszkańców łąki:

  

 

    

6. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej, przedstawiającej domek pszczół – ul, a wcześniej do zapoznania się z filmikiem, w którym dowiecie się jak mieszkają, pracują, co jedzą – słowem – jak żyją pszczoły. Zapraszam na zwiedzanie ula!

     

    

 

 

  

  

Ul – przykładowa praca plastyczna:

  

    

  

Zachęcam do wspólnej pracy z dziećmi! Pozdrawiam serdecznie.

s. Kamila