Przejdź do treści

Biedronki – zajęcia 15.-17.04.

BIEDRONKI – 15.-17. 04.

NA WIEJSKIM PODWÓRKU

 

W tym tygodniu poznajemy z dziećmi zwierzęta żyjące na wsi (krowy, konie, kury, kaczki, kozy, świnki…). Opowiadamy o tym, jak wygląda wiejskie podwórko, co się na nim znajduje, gdzie mieszkają zwierzęta. Omawiamy nazwy i wygląd dorosłych zwierząt i ich młodych: krowa – cielę, koń – źrebię, kura – kurczak, koza – koźlę itp. Poznajemy czym żywią się zwierzęta, kto je dokarmia (rolnik/farmer) i jakie czerpiemy z nich korzyści.

  

 1. WIEJSKA ZAGRODA – prezentacja multimedialna:

  

  

  

 http://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna-2/

 

 

 

Opowiadanie przydatne do prezentacji:

 

To jest Tomek i jego czworonożny przyjaciel – pies Kajtek.

Tomek wraz ze swoimi rodzicami i siostrą Anią mieszka na wsi.

Mają tam swoje gospodarstwo. Obok domu widać traktor taty i samochód mamy. Jest też kurnik dla kur, na którym zawsze przesiaduje kogut, który budzi nas co ranek swoim głośnym KUKURYKU!

Obok stoi wielka, czerwona stodoła. To dom dla naszych dwóch koni i krów.

W naszej zagrodzie nie zabrakło również gęsi, indyków i kaczek, które pluskają się w stawie. Jest także świnka Chrumka co tapla się w błocie od rana.

Razem z siostrą bardzo lubimy pomagać rodzicom przy wszystkich zwierzętach…

Jednak to nie wszyscy nasi podopieczni. Zaraz za naszą farmą na wzgórzu pasą się owce i kozy. Pilnuje ich mój Kajtek. Mamy jeszcze kota Łasucha, to Ani ulubieniec.

Wesoło na naszej wsi mijają nam dni…

 

 

  

 2. Piosenka – „Na wiejskim podwórku”:

 Zachęcam do posłuchania i wspólnego śpiewania z dziećmi. Proszę, aby dzieci wymieniły wszystkie zwierzęta, jakie wystąpiły w piosence i naśladowały ich odgłosy.

   

 

  

3. Zagadki o zwierzętach:

Kiedy dzieci poradzą sobie z odgadnięciem, o jakim zwierzęciu jest mowa, niech pobawią się w naśladowanie odgłosów. Myślę, że sprawi im to wiele radości!

  

Dobre ma zwyczaje – ludziom mleko daje. (krowa)

W nocnej ciszy łowi myszy. (kot)

W każdej wsi jest taki budzik
Który co dzień wszystkich budzi.  (kogut)

Lubi wodę i zielone, nóżki bardzo krzywe ma.
Gdy się zgubi, szuka mamy krzycząc głośno kwa, kwa, kwa .  (kaczka)

Głośno gdacze wśród podwórka, kto to taki ?  (kurka)

Koralami obwieszony miota się na wszystkie strony,
ogon pięknie rozpostarty z tym ptaszyskiem to nie żarty!  (indyk)

Tłuściutka, wspaniała kroczy jak dama biała
Piórami, miękkim puchem okryta jednak jest nie mądra i kwita.  (gęś)

Jest różowa i tłuściutka, od świtu buszuje w chlewiku.  (świnia)

  

  4. Zachęcam do uzupełnienia karty pracy:

 

 

  5. ” W zagrodzie Małgosi”- bajka ortofoniczna E. Michałowskiej.
Proszę, aby dzieci naśladowały odgłosy wiejskich zwierząt:

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

   

  6. Praca plastyczna:

Proponuję wykonanie kurczaka. Do wykonania go wystarczą: kolorowy papier (bądź kredki), nożyczki, klej, ołówek.
Niech dzieci spróbują samodzielnie odrysować swoją rączkę, będzie to dla nich dobre ćwiczenie!

 

Życzę dobrej zabawy i owocnej współpracy z dziećmi! Pozdrawiam serdecznie.

s. Kamila