Przedstawiamy Wam, drodzy Rodzice, ofertę zajęć terapeutycznych dostępnych w naszym przedszkolu (m.in. terapia integracji sensorycznej).
Zapisy u Pani Angeliki – pedagog w naszej szkole. Tel. 500 790 460.
1. Diagnoza Integracji Sensorycznej 3 spotkania (wywiad/obserwacja/omówienie diagnozy) Na diagnozę składają się: Wywiad z rodzicami – ta część badania będzie dotyczyć przebiegu ciąży i porodu oraz rozwoju dziecka w okresie niemowlęcym, przebytych chorób oraz informacji i opinii innych specjalistów. Kwestionariusze – pamiętając o tym, ze to rodzic najlepiej zna swoją pociechę, będę prosić o wypełnienie kwestionariuszy dotyczących szczegółowego funkcjonowania dziecka w życiu codziennym. Próby kliniczne - dziecko jest pod moją obserwacją w istocie spontanicznej aktywności oraz w sytuacjach zlecanych, gdzie ma do wykonania konkretne zadania lub ćwiczenia, dzięki którym zdiagnozuję i sprawdzę napięcie mięśniowe, pracę oczu, mechanizmy równoważne, koordynację ruchową. Testy kalifornijskie - mają na celu określenie profilu dojrzałości zmysłów i ich integracji. Testy składają się z kilku części badających takie funkcje jak: zdolność planowania czynności ruchowej (praksje), umiejętność lokalizacji bodźca dotykowego, płynność i koordynację ruchu, zdolność utrzymania równowagi, czucie ciała i pracę ręki. Podsumowanie diagnozy - to omówienie wyników poszczególnych testów i badań oraz zaleceń.
|
Spotkania indywidualne 80zł/wizyta |
2. Terapia Integracji Sensorycznej Terapia odbywa się na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z wskazaniem do zajęć integracji sensorycznej, opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub diagnozy, czyli oceny rozwoju procesów integracji sensorycznej. Głównym celem terapii jest proces, dzięki któremu mózg otrzymuje informacje ze wszystkich zmysłów segregując, rozpoznając, interpretując i integrując ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami, reaguje adekwatną reakcją. |
Spotkania indywidualne |
3. Terapia korekcyjno-kompensacyjna/ terapia pedagogiczna To specjalistyczne, indywidualne zajęcia terapeutyczne z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, obejmujące ważne umiejętności opanowania techniki czytania i pisania. Celem zajęć jest spowodowanie pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka. Zdiagnozowanie u dziecka dysleksji, dysgrafii, dysortografii czy dyskalkulii wskazuje przyczynę niepowodzeń szkolnych, ale to dopiero początek drogi do sukcesu. Dyslektycy są zdolnymi ludźmi obdarzonymi niezwykłą wyobraźnią, wyrównującą braki wynikające z dysfunkcji, ale potrzebują wsparcia, które mogą otrzymać na terapii pedagogicznej. Praca nad poprawą techniką pisania i czytania bywa żmudna i męcząca, ale można ją urozmaicić grami edukacyjnymi i zabawami. Główną zasadą terapii jest dostosowanie wymagań do możliwości dziecka, co pozwala mu odnosić sukcesy. Sukcesy dodają skrzydeł, a każdy dyslektyk ich potrzebuje.
|
Spotkania indywidualne
|
4. Terapia ręki/ motoryka mała Motoryka mała określa zespół wszelkich czynności, które są wykonywane przy pomocy rąk. Objawy, które najczęściej występują w przypadku zaburzeń motoryki małej to: - trudności w posługiwaniu się przedmiotami codziennego użytku, takimi jak łyżka czy widelec, - zaburzenie związane z nadmiernym lub zbyt małym napięciem mięśni, - brak koordynacji ruchu palców, dłoni i przedramion, - zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas czynności wykonywanych pod kontrolą wzroku, które występują u dzieci w postaci problemów z rysowaniem czy wykonywaniem figurek z plasteliny, - szybkość ruchów niedostosowana do wykonywanego aktualnie zadania. |
Spotkania indywidualne
|
5. Trening Umiejętności Społecznych Jeśli Państwa dziecko, - nie odczuwa chęci zapoznania się z rówieśnikami, - izoluje się kiedy inne dzieci się bawią, - nie wykazuje aktywności w czynnościach, które lubi, ale tylko poza funkcjonowaniem w grupie, - trudno mu porozumieć się z rówieśnikami, - odczuwa lęk, gdy idzie na nowe zajęcia czy urodziny kolegi, - w sytuacji odmowy, zmiany planu wpada w dużą złość, - nazbyt często powtarza ”mi się nie uda…, nie dam rady”, - nie mówi rówieśnikom, kiedy coś mu się nie podoba lub czegoś nie chce, - odmawia spotkań z rówieśnikami, - nie rozumie, nie rozróżnia emocji, - nie potrafi negocjować, - nie inicjuje rozmowy, na tych zajęciach Państwa dziecko wypracuje umiejętności prospołeczne niezbędne do funkcjonowania w społeczeństwie bez zatracania swojej indywidualności.
Czas wizyt terapeutycznych to 45 lub 60 min i uzależniony jest od wieku oraz potrzeb uczestnika, ale też od rodzaju zajęć. W sytuacji zainteresowania ofertą zajęć terapeutycznych, prosimy o kontakt pod nr telefonu: 500 790 460.
|
Spotkania grupowe (3- 7 uczestników) |